Metalowa szafa na akta

Przechowywanie dokumentacji dotyczącej prowadzonych spraw było bardzo ważne w naszej agencji, gdyż wielokrotnie okazywało się iż owe dokumenty mogą zawierać informacje dotyczące nowszej sprawy, lub też osób z nią powiązanych. Z tego powodu, archiwum firmy było całkiem pokaźne, choć od jakiegoś czasu zaczęliśmy zauważać coraz większy brak miejsca. Dokumentacja nie mogła być utylizowana wcześniej niż pięć lat po zakończeniu czynności, dlatego powiększenie przestrzeni archiwum było koniecznością.

Metalowe szafy na dokumentację

szafa aktowa metalowaKolejnym mankamentem była konieczność przechowywania dokumentacji w taki sposób, by dostępu do niej nie posiadały osoby nieupoważnione. Nie mogliśmy więc zastosować standardowych regałów magazynowych do rozbudowy archiwum, gdyż tak przechowywana dokumentacja nie byłaby w żaden sposób zabezpieczona, nawet jeśli składowana byłaby w zamkniętym pomieszczeniu. Z powodu wymagań, jakie nałożono na tego rodzaju papiery, do rozbudowy przestrzeni posłużyła więc szafa aktowa metalowa o bardzo dużej pojemności, niemal dwukrotnie większej niż dotychczasowo używane przez nas aluminiowe szafy starego typu. Nowa szafa była o wiele bardziej wytrzymała niż stare modele, gdyż zastosowana w nich stal była trudna do uszkodzenia za pomocą narzędzi, odporna na korozję i efekty zużycia, a jednocześnie zaskakująco lekka. Ustawienie szafy na miejscu nie sprawiało problemów, choć poruszenie jej gdy była załadowana było niemal niemożliwe. Szafa ta posiadała sześć półek do wygodnego sortowania dokumentów, których wysokość mogła być dowolnie regulowana wedle potrzeb i wymiarów przechowywanych dokumentów. Jako że nie były w niej składowane dokumenty niejawne, nie wymagała skomplikowanych zabezpieczeń, a nasz model wyposażony był w standardowy zamek, który mimo wszystko nie był możliwy do otwarcia lub ominięcia z zewnątrz.

Szafy te, jako niemal standardowe wyposażenie biurowe, były bardzo tanie, i nawet najmniej zasobne firmy mogły zaopatrzyć się w jedną sztukę do przechowywania najbardziej poufnej lub ważnej dokumentacji bez obaw o nadmierne naruszenie budżetu. Dostępne były niemal w każdym dużym sklepie budowlanym, aczkolwiek hurtownie i sklepy mające w ofercie asortyment bezpieczeństwa również często dodawały je do swoich ofert.