Najbardziej zaawansowane doki magazynowe

Magazyny spedycyjne i logistyczne nie są zwykle projektowane z myślą o wygodzie przeładunku towaru, więc w wielu takich obiektach brakuje udogodnień, które obecne są w najnowocześniejszych instalacjach. Są więc bardzo często modernizowane, oraz wyposażane w najbardziej funkcjonalne wersje doków przeładunkowych, ułatwiających zadania tak pracownikom, jak i kierowcom samochodów dostawczych i ciężarowych.

Najnowocześniejsze doki do magazynów logistycznych

doki przeładunkowe z naprowadzaczamiDoki posiadają mnóstwo udogodnień, dzięki którym ruch towarowy jest sprawniejszy, szybszy, a proces przeładunku zajmuje zdecydowanie mniej czasu niż wykonywanie go bez takich urządzeń. Najbardziej docenianym elementem doków są oczywiście wysięgniki na prowadnicach, pozwalające na błyskawiczne przenoszenie ciężkich towarów z ładowni pojazdu transportowego oraz ich sprawny załadunek. Podobnie przydatne są również światła pozycyjne, które ułatwiają kierowcom poprawne ustawienie się do rampy załadowczej, zwłaszcza w nocy lub w warunkach słabego oświetlenia. Najbardziej przydatne wedle kierowców są jednak naprowadzacze. Doki przeładunkowe z naprowadzaczami są zdecydowanie wygodniejsze dla kierowców samochodów wielotonowych, a ustawianie się do nich zajmuje o połowę mniej czasu. Naprowadzacze są niczym więcej niż stalowymi szynami, nakierowującymi samochód, a zwłaszcza przyczepę ciężarową, do właściwej pozycji przed rampą załadowczą. Umożliwiają więc uniknięcie problemów z manewrowaniem w najbardziej niewygodnych przestrzeniach magazynów, w których sprawne ustawienie samochodu przysparza mnóstwo problemów. Niektóre naprowadzacze montowane są bezpośrednio w jezdni, i stanowią osobną część wyposażenia, choć coraz częściej zdarza się iż stają się one elementem wyposażenia samego doku.

Naprowadzacze automatyczne, które od niedawna zaczęły wchodzić do szerszego użytku, są uważane za jeden z najlepszych systemów kierowania samochodem, gdyż pozwalają na ustawienie ich w szerokości odpowiadającej gabarytom dowolnego samochodu dostawczego, czy też naczepy. Można sterować nimi z poziomu panelu, umieszczonego tuż przy bramie rampy załadowczej, i w kilka minut dostosować do dowolnego podstawiającego się pojazdu transportowego. Mają one również kilka domyślnych ustawień, ułatwiających regulację.