Poręcz treningowa – ćwiczenia

Ćwiczenia wykonywane na różnego rodzaju poręczach to świetny trening. Do jego wykonania nie potrzebujemy miliona przyrządów a jedynie prostej przysłowiowej „rurki”, resztę zrobimy za pomocą obciążenia naszego ciała. Dla wielu jest to dużo lepsze rozwiązanie, niż typowe ćwiczenia za pomocą ciężarów. Poręcz treningowa pomoże nam nie tylko zbudować tkankę mięśniową, lecz również poprawni naszą sprawność, zwinność i koordynację ruchową.

Więcej o ćwiczeniach na poręczy

poręcz treningowaJeśli mamy już poręcz treningową, która może wyglądać oczywiście bardzo różnie, w zależności od rodzaju, należy zadać sobie pytanie: jakie ćwiczenia można wykonać za jej pomocą? Czy mogę na niej wykonać cały swój trening, dzięki któremu wykorzystam efektywnie wszystkie partie moich mięśni? Na drugie pytanie odpowiedź oczywiście brzmi tak. Pytanie pierwsze jest nieco bardziej skomplikowane i nie można udzielić na nie odpowiedzi za pomocą jednego krótkiego zdania. Oto kilka przykładowych ćwiczeń, które możemy wykonać za pomocą poręczy treningowej. Na początek nie zapomnijmy o rozgrzewce, która według wielu trenerów i specjalistów, jest jednym (obok rozciągania) z najważniejszych części naszego treningu. Samą rozgrzewkę możemy oczywiście wykonać obok poręczy, może ona wyglądać różnie, pamiętajmy, by rozgrzać mniej więcej wszystkie mięśnie, uchroni to nas przed ewentualnymi urazami. Po dokładnej rozgrzewce można przejść na prawidłowych ćwiczeń. A mogą być to na przykład pompki szwedzkie, które wzmacniają naszą klatkę, mięśnie brzucha i triceps. Ćwiczenie polega na wyskoczeniu w górę po ówczesnym chwyceniu za poręcz i opuszczeniu w dół poprzez ugięcie łokci. Trzeba pamiętać o dokładności. Innym treningiem z wykorzystaniem poręczy, wykorzystujące nasze tricepsy są pompki, które robimy siedząc (początkowo) tyłem do poręczy. Takie ćwiczenia niektórzy wykonują na niskich  ławkach, lecz nie jest to zbyt bezpieczne rozwiązanie. Poręcz treningowa jest stabilna.

Z wykorzystaniem urządzenia, jakim jest poręcz treningowa możemy wykonać wiele świetnych ćwiczeń, które pomogą nam nie tylko wyrzeźbić sylwetkę ale również zwiększyć naszą elastyczność, gibkość. Różnorodne ćwiczenia na poręczy sprawią, że będziemy wspierać wszystkie partie mięśni a na dodatek sprawność ciała będzie lepsza.